mardi 22 janvier 2013

gâteau de perles a repasser

Bonjour, Goedemorgen,


Non, non, toujours pas de cartes, pourtant, j'y travaille ^_*.

Cette fois-ci, des gâteaux aux perles à repasser. Super facile, et très adapté à des enfants en bas âge. Mon fils de 4 ans, qui s'intéresse plus à touiller les perles qu'à les placer un à un sur une grille, s'est bien amusé !

Il suffit de mettre les perles dans des emporte pièces puis quelques minutes au four (200°C) pour faire fondre les perles. 

Pour la première fournée je les ai mis trop longtemps au four et trop longtemps à refroidir. Du coup, j'avais du mal à les enlever de l'emporte pièce. 2ème tentative: les intérieurs des emporte pièces enduit avec de l'huile, quelques minutes au four et au risque d'avoir un peu chaud au doigts, je les ai sorti dès que j'ai pu des emporte pièces.

Oh, et pas la peine de bien ranger les perles, car quand elles fondent, elles ont besoin de place et se tortillent.

Pour finir, j'ai collé des aimants sur les uns, suspendu les autres et le restant sera utilisé pour des collages.

Merci pour la visite

**********************************

Nee, nee, geen kaartje, maar strijkkralen gebak. Super simpel, en goed geschikt voor kleine kinderen. Mijn zoontje van 4 is meer geïnteresseerd in roeren en kiepen van strijkkralen dan ze 1 voor 1 op zo'n bordje te leggen.

Het is erg simpel, gewoon een laagje strijkkralen in een vormpje leggen, en dan enkele minuten in de oven (200°C) zodat de kralen smelten..

De 1e keer had ik ze te lang in de oven laten liggen, en te lang laten afkoelen, en had dus moeite om ze uit de vormpjes te krijgen. Bij de 2de keer heb ik de binnenkant van de vormpjes ingesmeerd met olie, en minder lang in de oven gedaan. En, zodra ik mijn vingers niet meer verbrandde, de kralen uit de vormpjes gehaald.

Enne, kralen rangschikken hoeft niet, kijk maar op de foto, want de kralen smelten en hebben plek nodig.

Eenmaal afgekoelt heb ik op sommige een magneet geplakt, andere aan een draadje voor het raam, en het resterende wordt op kaartjes / tekeningen geplakt.

Bedankt voor je bezoekje

2 commentaires:

Patricia Wanten a dit…

Wat een leuk idee, Gwen . Mijn dochters zijn nu 12 en 14 maar hebben uren gespeeld met strijkparels. De tijd dat je zoontje er mooie dingen mee maakt op een bord komt nog wel.
Groetjes

Patricia

Jacqueline Presentje a dit…

Wat leuk en origineel zeg ! Mijn kinderen vonden strijkkralen niet leuk, want het duurde veeeel te lang tot dat ze een figuurtje hadden.

Groetjes, Jacqueline